Sport a outdoor,

Vybíráme krosové a trekingové kolo – Recenze 10 nejlepších

Trekingové a krosové kolo je ideální kombinací horského kola a silničního. Z každého typu si bere kousek techniky a vzniká tak výborný dopravní prostředek, sportovní náčiní. Tato kola jsou vhodná pro většinu hobby cyklistů a to i přes to, že trendy jsou mezi veřejností stále kola horská. Krosové kolo je určeno všem, kteří tráví celkově přibližně 70% jízdy na pevných cestách a zbylých 30% času na šotolině, polních cestách, nebo lesních cestách.

Z horského si tato kola berou především přední odpruženou vidlici, která má však oproti kolům do terénu menší zdvih, typicky do 100 milimetrů. Ze silničních kol jsou zde větší kola, typicky 28 palců, a také znatelně užší pláště. Plášť bývá z tvrdší gumy a má hladší vzorek, díky čemuž má kolo výrazně menší valivý odpor a jede tak na pevném povrchu rychleji a s menší námahou. Převody jsou oproti horskému kolu poskládány více do rychlosti, což opět oceníte při jízdě na silnici, která bude rychlejší.

Crossové a trekingové kolo jsou na první pohled stejná kola, lišící se hlavně výbavou. To je do velké míry pravda, i když pozorné oči rozdíly najdou. Crossové kolo má delší rám, díky kterému se na kole více leží, jede se na něm tedy rychleji. Trekingové kolo má rám kratší, posed na něm je vzpřímenější a více pohodlný. Treková kola jsou také ideální pro delší putování, klidně i několikadenní. Zmíněné vyšší pohodlí často doplňuje z výroby vyšší výbava, která odpovídá tomuto využití.

U těchto kol, podobně jako u dalších typů, rozlišujeme materiál rámu, který bývá nejčastěji zhotoven z hliníku. Rozlišujeme pánské a dámské trekové kolo a u nich technologii brzd, které mohou být čelisťové, nebo kotoučové. Pozornost je třeba věnovat také odpružení, velikosti zdvihu přední odpružené vidlice, nebo přítomnosti odpružené sedlovky. Kolo musí odpovídat také velikostí rámu osobě, která si jej pořizuje. Na základě parametrů, testů a uživatelských zkušeností jsme připravili výběr zahrnující nejlepší krosová a trekingová kola a jejich recenze.

Nejlepší krosová a trekingová kola – TOP 10

V tabulce je výběr 10 nejlepších krosových a trekingových kol z testů a hodnocení pro rok 2019.

VzhledModelTyp kolaUrčeníMateriál rámu 
Kellys Cliff 90 2019KrosovéPánskéDural
Leader Fox Away 2017KrosovéPánské, dámskéDural
Kellys Pheebe 30 2019KrosovéDámskéHliník
4Ever Energy 2018KrosovéPánskéHliník
Author Classic 2019KrosovéPánskéDural
4Ever Pulse 2018KrosovéDámskéHliník
Scott Sub Cross 30 2018KrosovéDámskéDural
Merida Crossway 20-D 2019KrosovéPánskéDural
Kellys Carson 50 2019TrekingovéPánskéHliník
Kreativ Comfort 2812 2018TrekingovéDámskéOcel

Porovnání parametrů

 Kellys Cliff 90 2019Leader Fox Away 2017Kellys Pheebe 30 20194Ever Energy 2018Author Classic 20194Ever Pulse 2018Scott Sub Cross 30 2018Merida Crossway 20-D 2019Kellys Carson 50 2019Kreativ Comfort 2812 2018
Hmotnost14,8 kg14,5 kg14,2 kg13,9 kg14,2 kg13,5 kg13,9 kg14,4 kg16,65 kg15,85 kg
Počet převodů3x83x73x93x93x93x93x93x83x81
BrzdyHydraulické kotoučovéČelisťovéHydraulické kotoučovéČelisťovéČelisťovéČelisťovéHydraulické kotoučovéHydraulické kotoučovéČelisťovéČelisťová, nábojová
Odpružená vidliceAno, 63 mmAno, 45mmAno, 75 mmAnoAno, 80 mmAnoAno, 63 mmAno, 63 mmAno, 63 mmNe
VíceVíceVíceVíceVíceVíceVíceVíceVíceVíce

Recenze 10 krosových a trekových kol

Kellys Cliff 90 2019

Kellys Cliff 90 2019 recenze

Pánské krosové kolo Kellys Cliff 90 2019 je pokračovatel oblíbené řady těchto všestranných, univerzálních kol značky Kellys. Jeho dominantou je lehký a pevný duralový rám, který je možné pořídit ve čtyřech velikostech – S, M, L a XL. U všech rámů jsou stejně velká 28″ kola, která jsou standardem napříč většinou modelů krosových kol.

Na předním i zadním kole jsou kotoučové, hydraulické brzdy, které mají velmi snadné a účinné ovládání, navíc jsou téměř bezúdržbové. Zadní kazeta nabízí 8 rychlostních převodů a na předku jsou 3 rychlostní převody, celkem je tedy k dispozici 24 rychlostí. Kliky, přesmykač, měnič i řazení jsou výroby Shimano, brzdy a brzdové páky zase naopak Tektro. Jedná se v obou případech o světové jedničky těchto komponent, je na ně tedy veliký spoleh.

Díky úzkým plášťům NNOVA 44-622 je kolo ideální na silnice, mají nízký valivý odpor a kolo je s nimi rychlé. Skvěle však obstojí i v terénu a na nezpevněných cestách, tomu vděčí odpružené vidlici SR SUNTOUR NEX, která má dobrý zdvih 63 milimetrů. Modelu není příliš co vytknout a pokud bychom museli jednu věc zmínit, je to mírně vyšší hmotnost 14,8 kg.

Hydraulické kotoučové brzdy

Mírně vyšší hmotnost

Leader Fox Away 2017

Leader Fox Away 2017 recenze

Oblíbené krosové kolo Leader Fox Away 2017 je unikátní tím, že pod jedním názvem najdeme jak typ pro muže, tak i pro ženy. Bývá zvykem, že výrobce dává každému modelu svůj název, ne tak zde. Jedná se o prověřené kolo, které má co nabídnout. Jeho velkou dominantou je duralový rám, který je znatelně pevnější než hliník. Potěší také odpružená přední vidlice, která má však zdvih pouze 45 milimetrů.

Jak na předním ozubeném kole, tak na zadním se samozřejmě nacházejí převody, které v součtu poskytnou 21 rychlostí. Je to dostačující počet, který poskytne vysokou rychlost na rovině i snadné výjezdy do kopců. Pláště IMPAC CROSSPAC jsou středně široké a jsou ideálním kompromisem pro jízdu na asfaltu i v terénu.

Jeho univerzální charakter je vhodný pro většinu hobby sportovců a i pro ty, kteří hledají kolo na vícedenní putování. Z výroby je však vybaveno pouze odrazkami a stojánkem, nosič, nebo blatníky je potřeba dokoupit. S hmotností je na tom průměrně, váží 14,5 kilogramu a nosnost má 120 kg. Brzdy jsou jak na předním, tak zadním kole Tektro V-Brake, neboli čelisťové brzdy.

Kvalitní zpracování a komponenty, model ve verzi pro muže i ženy

Přehazovačka poskytuje pouze 21 rychlostí

Kellys Pheebe 30 2019

Kellys Pheebe 30 2019 recenze

Dámské krosové kolo Kellys Pheebe 30 2019 je moderním kolem, který nezklame jak na silnici, tak ani v terénu. Pyšní se lehkým hliníkovým rámem, který s dalšími komponenty a koly váží slušných 14,2 kg. Pozitivní je také že výrobce tento modelový rok použil kotoučové, hydraulické brzdy. Jejich průměr je 160 milimetrů, mají lehký náběh a vysokou účinnost i za mokra.

Přední vidlice SR SUNTOUR NVX HLO je samozřejmě odpružená a její zdvih je 75 milimetrů, což je na tuto třídu kol nadprůměrná hodnota. Jízda je tedy efektivní a pohodlná jak na asfaltu, tak bude velmi pohodlná i na šotolině, nebo na nezpevněných cestách. Zadní kolo má 9 převodů a vepředu jsou převody tři, celkem je tak k dispozici 27 rychlostí, vhodné jak na sprintování, tak pro náročné výjezdy.

Špičková výbava dále čítá kvalitní komponenty, konkrétně kliky a přesmykač Shimano Acera a měnič s řazením Shimano Alivio. Stejné značky jsou dále brzdy, brzdové páky i náboje. Potěší hliníkové pedály, které mají dobrou oporu pro botu, jsou pevné a zároveň lehké. Tuto kombinaci završují kvalitní pláště Schwalbe, které nezklamou jak na pevném povrchu, tak v terénu. Pro část žen může být snad jen omezení velikost rámu, která je ve dvou velikostech 17″ a 19″.

Přehazovačka s 27 rychlostmi, kotoučové hydraulické brzdy

Jen dvě velikosti rámu

4Ever Energy 2018

4Ever Energy 2018 recenze

Crossové kolo 4Ever Energy 2018 zaujme hned na první pohled svou výraznou zelenou barvou, která kromě toho, že zaujme designově, zvyšuje také díky nepřehlédnutelnosti na silnici jezdcovu bezpečnost. Pakliže by byla pro vás tato barva příliš výstřední, kolo je možné pořídit také ve tmavé barvě. Rám je hliníkový, pevný a zároveň lehký. Zaujme svou celkovou nízkou hmotností, která je jen 13,9 kilogramů.

Kola má standardní velikosti, jako i další pánská treková kola, a to 28″. S přihlédnutím na výšku jezdce je potřeba zvolit správnou velikost rámu, zde se nabízí tři velikosti, 17″, 19″ a 21″. Celkem je k dispozici 27 rychlostí s tím, že na zadním kole je převodů 9 a na předním ozubeném kole převody 3. Samozřejmostí je také odpružená přední vidlice SR SUNTOUR NEX HLO, u které však výrobce nezmiňuje její zdvih.

Jízdní kolo je vhodné především na silnici a zpevněné cesty, neztratí se však díky plášťům SCHWALBE Tyrago ani v lehčím terénu, nebo na polních a lesních cestách. Jediná věc, která lze tomuto modelu vytknout, jsou čelisťové brzdy a to na obou kolech. Ty oproti modernějším hydraulickým mají menší účinnost, zejména tedy pak během deště. Zpracování je na velmi vysoké úrovni a potěší řada komponentů Shimano.

Kvalitní zpracování a komponenty, nízká hmotnost 13,9 kg

Jen čelisťové brzdy

Author Classic 2019

Author Classic 2019 recenze

Krosové kolo pro muže Author Classic v modelové řadě 2019 je zase o kousek lepším kolem, než jeho předešlé generace. U tohoto modelu výrobce použil pevný a lehký duralový rám, který je k dispozici ve velikostech 16″, 18″ 20″ a 22″. Kromě velikosti rámu si lze vybrat také z jeho barvy, která je k dostání ve dvou provedeních a to v červeno-černé a modro-černé.

Přední vidlice RST Capa 29 ML má nadprůměrně velký zdvih 80 mm a je samozřejmě uzamykatelná, to se hodí pro efektivnější přenos síly při jízdě do kopce, nebo pro rychlou jízdu po rovině. Vysoký zdvih zase poskytne více komfortu na hrbolatém terénu, jízda v lese, nebo na polní cestě je tak na krosovém kole zase o kousek pohodlnější. Celková váha kola je 14,2 kilogramů, kterou se se řadí k průměru.

Kola jsou průměru 28″, jak obecně bývá v této kategorii kol zvykem. Na zadním ozubeném kole je 9 převodů a na předním 3, celkem je k dispozici 27 rychlostí. Brzdy jsou snad jedinou slabší stránkou, tohoto jinak velmi kvalitního kola. Jsou na obou kolech čelisťové, tedy ne tak efektivní, jako kotoučové. Potěší také kvalitní komponenty, z řady Shimano Altus je osazen přesmykač, řadící páčky, i brzdové páky.

Lety prověřený model, kvalitní zpracování, duralový rám, zdvih vidlice 80 mm

Jen čelisťové brzdy

4Ever Pulse 2018

4Ever Pulse 2018 recenze

Dámské crossové kolo 4Ever Pulse 2018 je elegantní a výborně osazené kolo, které se neztratí jak na silnici, tak ani v lehkém terénu. Je ideální jak na výlety do přírody, tak na pravidelné dojíždění do práce. Má hliníkový rám, který je uzpůsoben anatomii žen. Kolo má tedy kratší horní rámovou trubku i užší řídítka. Dílenské zpracování, stejně jako osazené komponenty, jsou na vysoké úrovni, potěší také příjemně nízká hmotnost, která je jen 13,5 kilogramů.

Pro pohodlnou jízdu v terénu je přítomna přední odpružená vidlice SR SUNTOUR NEX HLO, u které se však bohužel z informací o kole nedozvíme zdvih. Je však uzamykatelná, což se hodí v momentech, kdy je potřeba co nejefektivnější přenos síly do pedálů. 28 palcová kola, která jsou standardem u všech kol tohoto typu, mají nazuty velmi kvalitní pláště Schwalbe, které vás podrží jak na nezpevněném povrchu, tak poskytnou adekvátní rychlost na povrchu pevném.

Kolo je k dispozici je dvou velikostech rámu, 16,5″ a 18,5″. Zaujme také velké zastoupení komponentů výrobce Shimano, který se řadí ke špičce výrobců těchto komponent. Konkrétně se jedná o řazení, přehazovačku, přesmykač, kazetu, řetěz, brzdy i brzdové páky. Právě brzdy jsou určitou slabinou tohoto modelu, neboť u nich nenajdeme efektivnější kotoučové provedení. Přítomny jsou pouze čelisťové brzdy, které na mokru dosahují menší efektivnosti.

Nízká hmotnost 13,5 kilogramu, kvalitní zpracování, mnoho komponent Shimano

Jen čelisťové brzdy, bez informací o zdvihu odpružení

Scott Sub Cross 30 2018

Scott Sub Cross 30 2018 recenze

Dámské krosové kolo Scott Sub Cross 30 2018 je velmi povedeným a líbivým modelem. Univerzálnost tohoto kola jej předurčuje, pokud samozřejmě budete chtít, ke každodennímu zapojení se do vašeho života. Zvládne víkendové toulky přírodou stejně hravě, jako každodenní dojíždění do práce po cyklostezkách a silnicích.

Díky zpracování z kvalitních materiálů a z kvalitních komponent dosahuje tento model velmi slušné váhy, která činí jen 13,9 kilogramů. Přehazovačka Shimano Alivio má 27 rychlostí, kdy na zadní kazetě najdeme 9 převodů a na přední tři. Samozřejmostí je kvalitní přední odpružená vidlice Suntour NEX HLO, která má dostačující zdvih 63 mm. Kola jsou standardní velikosti 28 palců a díky kvalitnímu plášti si hravě poradí s jízdou jak na silnici, tak mimo ni.

I další komponenty jsou osazeny výhradně kvalitními značkami, dominuje zde standardně Shimano, ale také i Syncros. Od Syncrosu na kole najdeme řídítka, představec, sedlo, nebo sedlovku. Shimano komponenty jsou na obou nábojích kol, brzdách i řazení. Potěší přítomnost hydraulických kotoučových brzd, kde se brzdný efekt snadno dávkuje, jejich ovládání je možné jen dvěma prsty a dobrého brzdného výkonu dosahují i za mokra. Průměr kotoučů je standardních 160 milimetrů.

Lehký a pevný duralový rám, účinné kotoučové brzdy

Nenašli jsme

Merida Crossway 20-D 2019

Merida Crossway 20-D 2019 recenze

Krosové kolo Merida Crossway 20-D 2019 v geometrii rámu pro muže je mezi spotřebiteli známý model, který je stále stejně oblíbený napříč výrobními generacemi. K dispozici je ve velmi mnoho specifikacích, rám můžete mít v celkem pěti velikostech, čímž tak tento model skvěle padne jak sportovci menšího, tak většího vzrůstu. Základní barva rámu je černá, v nabídce některých prodejců je však toto kolo možné koupit i v barvě zelené.

Průměr kol je standardních 28 palců, na ráfcích jsou nasazeny pláště MERIDA K1171, které jsou dostatečně tvrdé pro rychlou jízdu po silnici a mají i vzorek, který vás podrží v terénu. Právě pro pohodlnou a bezpečnou jízdu v terénu je přítomna přední odpružená vidlice SR Suntour NEX HLO se zdvihem 63 milimetrů a uzamykatelnou funkcí.

Celková váha tohoto modelu je 14,4 kilogramů a počet rychlostí je 24. Na zadní kazetě je 8 převodů, ne přední pak standardní počet 3. Potěší přítomnost hydraulických kotoučových brzdy, které jsou skvěle účinné i při jízdě v dešti. Přesmykač, přehazovačka, řadící i brzdové páčky a brzdy samotné jsou Shimano, což slibuje dlouhou bezproblémovou funkčnost. Velkým plusem pro komfort je také odpružená sedlová tyč, která při jízdě v terénu účinně filtruje nerovnosti.

Duralový rám, hydraulické kotoučové brzdy, odpružená sedlovka

Nenašli jsme

Kellys Carson 50 2019

Kellys Carson 50 2019 recenze

Pánské trekingové kolo Kellys Carson 50 2019 je jako stvořené na výlety, vícedenní putování krajinou, nebo jako ideální parťák do města. Velká, 28 palcová kola, mají obuté pláště INNOVA 44-622, které jsou jako dělané pro kombinovanou jízdu po silnici a mimo ni. Jejich užší šířka přispívá k rychlejší jízdě na pevném povrchu a vzorek zároveň stále dobře funguje i mimo ni. Právě především do terénu je vhodná uzamykatelná přední vidlice SR SUNTOUR NEX, která má zdvih 63 milimetrů.

Toto pánské trekové kolo má oproti krosovému kratší rám, díky kterému je na kole vzpřímenější, pohodlnější posed. Stále si však nechává výborné jízdní vlastnosti moderního kola, kterým dozajista je. Celkem je k dispozici dostačující množství rychlostí, 24, kdy na zadní kazetě najdeme 8 rychlostních převodů a na přední tři.

Řazení, měnič i přesmykač jsou Shimano, stejně jako kliky. Brzdy jsou sice jen čelisťové, ale i tak TEKTRO V-brake mají dobrý brzdný účinek. Model je rovnou od výrobce osazen relativně bohatou výbavou, která obsahuje přední a zadní bateriové světlo, zvonek, stojan, blatníky a velmi praktický nosič. Pravděpodobně díky nim má kolo vyšší hmotnost 16,65 kilogramů, neboť samotný rám je hliníkový, tedy lehký.

Odpružená vidlice se zdvihem 63mm, bohatá výbava

Vyšší hmotnost 16,65 kg

Kreativ Comfort 2812 2018

Kreativ Comfort 2812 2018 recenze

Dámské trekingové kolo Kreativ Comfort 2812 2018 je základní provedení kola, které je vhodné na zpevněné cesty a i občasnou, nenáročnou jízdu, mimo ně. Nejkomfortněji se však bude cítit na silnici, na cyklostezce, nebo po městě. Jeho prakticky zaměřené zpracování na to mimo jiné i odkazuje. V předu výrobce umístil praktický košík na nákup, nebo batoh, a pokud by vám byl tento odkládací prostor málo, lze umístit věci i na zadní nosič.

Tím výbava, kterou dostanete spolu s kolem, nekončí. Nad koly se nacházejí blatníky, řetěz je schován pod praktickým krytem a na kolech jsou umístěny odrazky. Velmi chválíme také přední kolo, které je napojeno na dynamo a jeho provoz je tam zcela bez bateriový. Velikost rámu je fixních 20 palců a kola jsou rovněž standardní velikosti 28″.

Rám kola je odlehčený a je vyroben z oceli, celková váha i přes kovový rám není nijak velká, dosahuje 15,85kilogramů. Kolo má pouze jeden převod, nejsou na něm umístěny žádné přehazovačky a je s tím důležité před pořízením počítat. Přední vidlice je pevná, nemá v sobě žádné tlumící prvky. Pro nenáročné ženy je to z pohledu ceny a výkonu ideální kolo na krátké výlety a popojíždění po městě.

Nízká pořizovací cena, bohatá výbava včetně nosiče, košíku a dynama

Jen jeden převod, bez odpružené vidlice

Jak vybrat trekingové a crossové kolo

Krosová a treková kola jsou si do značné míry hodně podobná, liší se především mírou výbavy a lehce odlišnou geometrií rámu. Oba druhy kol jsou dostupné jak v dámské, tak pánské variantě. Při výběru je potřeba zohledňovat hlavně velikost rámu, dále již jen komponenty a osazení, podle vašich požadavků. Většina běžně dostupných modelů jsou rekreační modely. Sportovní modely stojí mnohdy několikanásobně více, mohou mít karbonové rámy a odlehčené komponenty z lehkých slitin, které adekvátně zvedají cenu kola. Pokud však neplánujete jezdit po závodech, sportovní krosové kolo se vás příliš netýká.

Trekingové kolo

Nejpodstatnější věcí je jinak tvarovaný rám, který má kratší rozvor kol. Díky tomu se na kole sedí více vzpřímeně, jízda je tedy pohodlnější, ale méně aerodynamická. Proto se uvádí, že treková kola jsou vhodná na vícedenní cyklo túry. Přímo od výrobce jsou většinou trekingová kola plně vybavena příslušenstvím. Jedná se většinou o blatníky, zadní nosič, odrazky, světla, stojánek, nebo zvonek. U některých modelů je k dispozici i ochranný kryt řetězu.

Krosové kolo

Alternativou je crossové kolo, které je v současnosti v tomto srovnání oblíbenější. Má sportovnější charakter a delší rám, díky kterému se na kole více leží, posed je aerodynamičtější a šlapání efektivnější. Na krosovém kole se zpravidla jezdí delší, ale kratší trasy. Nejčastěji si kolo koupíte bez dalšího příslušenství, to ovšem neznamená, že z něj nemůžete udělat rychlé cestovní kolo. Rám je připraven na osazení blatníky, nosičem, nebo světly, vše teda záleží jen na vás, jestli kolo necháte bez výbavy, ale s nižší hmotností, nebo ho dovybavíte a vyrazíte na cesty.

Materiál rámu a hmotnost

Nejběžněji používaným materiálem je u těchto typů kol hliník. U modelů vyšších řad se lze setkat s duralem, který je opět velmi lehký, navíc ale více tvrdší a pevnější. Levná trekingová kola naopak mohou mít základní ocelový rám, který nízké hmotnosti příliš nepomáhá. Naopak sportovní a závodní kola mohou mít rám z karbonu, tato kola jsou ovšem výrazně dražší.

Váha se odvíjí od materiálu rámu, sedlovky, řídítek, představce a dalších komponent. Rozdíl klidně i kilogram může být mezi vybaveným kolem doplňky a modelem bez nich. Rozmezí, ve kterém se většina kol pohybuje, je od 13 kg do 16 kg s tím, že karbonová kola mohou mít ještě o pár kilogramů méně.

Velikost rámu a kol

Velikost rámu se uvádí v palcích a jde o stěžejní bod při vybírání kola. Konkrétní model by měl mít vždy v nabídce několik velikostí rámu tak, aby se přizpůsobil co nejvíce potenciálním zákazníkům. Velikost rámu se odvíjí od výšky jezdce, čím je vyšší, tím větší rám by měl mít. Pomoc si lze také jedním pravidlem, které zní, že při vhodně zvoleném rámu máte 5 cm mezi rozkrokem a rámem kola, samozřejmě když stojíte na zemi. Velikost kol se u trekingových a krosových kol příliš neřeší, nejrozšířenější jsou bezesporu 28 palcová kola.

Brzdy a přehazovačka

Brzdy jsou důležitou součástí každého kola s ohledem na bezpečnost svou i ostatních účastníků provozu. Levnější modely mají čelisťové brzdy, které kontaktem ráfku a gumového špalíčku kolo brzdí. Efektivnější a mnohem účinnější jsou však brzdy kotoučové, nyní již především hydraulické. Osazují se na čím dál tím více modelů kol, již nejen na ty nejdražší. Jejich největší výhodou dobrý brzdný účinek i za mokra, kde čelisťové značně ztrácí.

Pro to, aby kolo jelo na rovině a na asfaltu rychle a naopak do kopců stále pohodlně, je zapotřebí mít k dispozici adekvátní množství převodů. Treková a krosová kola mají standardně na přední kazetě tři převodové stupně a na zadní nejčastěji 7 – 9.

Doplňky

Trekingové kolo bývá standardně vybaveno již z výroby vším potřebným. Mívá na obou kolech blatníky, stojánek, kryt řetězu, zvonek, světla, nebo nosič. Některé modely mohou mít na řídítkách zavěšený košík, nebo na předním kole dynamo, které napájí světla. Tuto výbavu kvůli úspoře hmotnosti na krosovém kole nenajdeme, nic však nebrání tomu ji dodatečně na kolo pořídit, připravené na to je.

Vybíráme krosové a trekingové kolo – Recenze 10 nejlepších
4.6 (91.91%) 47 votes